#2 Hložek a Leverkusen. Proč to nevyšlo?
Kdo čekal, že po dvou sezonách mu bude Německo ležet u nohou, musel být buď pořádný optimista, nebo nekritický fanoušek. A nejspíš i člověk, co toho o Bundeslize mnoho neví.
Bundesliga vyráží na tři kontinenty
Fotbal se už dávno nehraje pouze o body. Abyste byli úspěšní, potřebujete získat i sponzory a fanoušky – ideálně platící za všechno, za co se platit dá.
A čím víc se rozkročíte do světa, tím líp.
Jasná věc.
Týmy z elitních lig proto prázdniny co prázdniny vyrážejí na zahraniční PR cesty.
Pro německou nejvyšší soutěž byly v posledních letech prioritou USA. Jednak se tam v roce 2026 bude konat světový šampionát (a historicky řada amerických reprezentantů nastupovala v Bundeslize) a jednak se zajímavě rozvíjí zdejší televizní trh.
Aktuální smlouva s ESPN+ je pro Bundesligu pětkrát lukrativnější než ta předchozí, přesto o 145 milionů eur za sezonu chudší než kontrakt španělské La Ligy.
Pomoci srovnat skóre mají i pravidelná tour německých týmů.
Například Dortmund byl loni v USA už počtvrté a odehrál tam další tři přípravné zápasy. Efekt byl okamžitý. Nejen, že utkání v San Diegu, Las Vegas a Chicagu vidělo 120 tisíc lidí na tribunách a dvanáct milionů přes digitální kanály, ale dva týdny po akci se klub mohl pochlubit dvěma miliony novými sledujícími na svých sociálních sítích.